Erfaring som skal bli til kunnskap, forutsetter systematisk refleksjon. Å dele opp refleksjonsprosessen i nivåer kan effektivisere kunnskapsutviklingen. Artikkelen fra Sjøberg, Mathias-Wiedemann og Petzold beskriver tripleksrefleksjonsmodellen i en praktisk anvendelse: https://psykologtidsskriftet.no/fra-praksis/2023/07/tripleksrefleksjon-fra-integrativ-terapi-og-supervisjon-en-modell
Forfatterne har nå (2025) publisert en ny og utvidet artikkel om temaet, med mer fokus på teorigrunnlaget for integrativ terapi og supervisjon: Sjøberg J., Mathias-Wiedemann U. & Petzold H.G. (2025). "Triplex Reflection", an epistemological and praxeological model from Integrative Supervision for knowledge- and practice development, fostering Oikeiosis. In: SUPERVISION Theorie - Praxis - Forschung. Eine interdisziplinäre Internet-Zeitschrift - 25/01. Hentet 20.03.2025 fra https://www.fpi-publikation.